بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس دیسپورت زئومین نورونوکس مصپورت دیستون Dysport Xeomin Neuronox Masport Dyston / دکتر کاظم محقق 44219771-021
بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس دیسپورت زئومین نورونوکس مصپورت دیستون Dysport Xeomin Neuronox Masport Dyston / دکتر کاظم محقق 44219771-021

مزایا و معایب بوتاکس زیر بغل



بوتاکس زیر بغل

یکی از شرم آورترین مشکلاتی که تقریباً همه ما با آن روبرو هستیم، اما از صحبت کردن در مورد آن خجالت می‌کشیم، تعریق بیش از حد در برخی از قسمت‌های نه چندان دلپذیر بدن - زیر بغل - است.

همه ما وقتی بیرون میرویم و  لباس‌های موردعلاقه‌مان را می‌پوشیم ، زمانی که آنها از عرق زیربغلمان خیس می شوند، نه تنها دیدن آن توسط دیگران شرم آور است، بلکه باعث احساس ناراحتی شدید می شود. مهم نیست که چقدر پودر تالک برای خشک نگه داشتن ناحیه استفاده می‌کنید، چون جواب نمی دهد.

اما خوشبختانه، پیشرفت‌ها در زمینه پزشکی و زیبایی افق کنترل مشکلات بدن را بیش از هر زمان دیگری روشن کرده و مشکل عرق کردن زیر بغل نیز از بین نرفته است. بله، ممکن است قبلاً در مورد بوتاکس زیر بغل شنیده باشید.


ما در اینجا توضیحی منطقی از کل فرآیند و تمام جوانب مثبت و منفی آن را برای شما ارائه می کنیم.


آشنایی با بوتاکس


برای تفکیک مفهوم بوتاکس زیر بغل، ما معتقدیم که رویکردی کل نگر داشته باشیم تا درک 360 درجه ای از نحوه عملکرد آن داشته باشید.

در حال حاضر، هر زمان که مردم اصطلاح بوتاکس را می شنوند، در بیشتر موارد آن را با صنعت آرایشی مرتبط می دانند. خوب، آنها اشتباه نمی کنند که این کار را انجام دهند، زیرا این کار در درجه اول برای بهبود ظاهر فرد انجام می شود. اما، بوتاکس مزایای کمتر شناخته شده دیگری دارد که اکثر مردم از آن غافل نیستند. اما هسته اصلی بوتاکس چیست؟

به عبارت ساده تر، این دارو در اصل دارویی است که برای فلج کردن یا تضعیف سلول ها، بافت ها و ماهیچه ها استفاده می شود. به این ترتیب، می تواند در کاهش چین و چروک، خطوط ریز، خطوط پیشانی، پنجه کلاغی، خطوط گلابلار  و خطوط اخم و غیره نقش اساسی داشته باشد.

این نوعی پروتئین است که از سم بوتولینوم ساخته می شود که به نوبه خود توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. در طبیعت در جنگل ها، دریاچه ها، خاک و حتی در مجرای روده چندین ماهی و پستاندار یافت می شود.

اگرچه بسیار خطرناک است، اما در صورت استفاده در مقادیر کم، می تواند فواید زیبایی و پزشکی مختلفی داشته باشد. به همین دلیل است که همیشه باید تحت نظارت دقیق متخصصان آموزش دیده و یک محیط کنترل شده تزریق بوتاکس را انجام دهید.

همانطور که قبلاً گفتیم، مردم معمولاً بوتاکس را با پیامدهای زیبایی مرتبط می‌دانند، اما از اینکه بدانید بوتاکس در مراقبت از سایر مسائل آناتومیکی قابل توجه است، شگفت‌زده خواهید شد.

بوتاکس می تواند برای درمان چشم های لوچ، سردردهای میگرنی، مثانه بیش فعال، اسپاسم اندام فوقانی، اسپاسم پلک و دیستونی دهانه رحم استفاده شود. جدا از این موارد، تحقیقات در حال انجام است زیرا اعتقاد بر این است که بوتاکس می تواند به طور بالقوه سیالوره، نورالژی پس از تبخال، آلوپسی، پسوریازیس، اگزمای دیسیدروتیک، آنیسموس، ولوودینیا، آشالازی، هیدرادنیت چرکی و بیماری رینود را درمان کند.

این ما را به دغدغه اصلی امروزمان می رساند که عرق کردن زیر بغل است. بیایید ببینیم بوتاکس چگونه از این وضعیت جلوگیری می کند.


بوتاکس زیر بغل چیست؟


عرق کردن یک فرآیند طبیعی است که همه ما تقریباً به صورت روزانه و به درجات مختلف تحت آن قرار می گیریم. اما، افرادی هستند که خیلی بیشتر از دیگران عرق می کنند و خیلی بیشتر از آن سالم هستند. برای آنها، دریافت درمان پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است تا آب و سدیم بیشتری از بدن خود از دست ندهند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و انجمن بین‌المللی هایپرهیدروزیس (IHHS) هر دو اعلام کرده‌اند و تایید کرده‌اند که بوتاکس می‌تواند به درمان تعریق بیش از حد کمک کند و تأثیر آن را حدود 82 تا 87 درصد کاهش دهد.

شما می توانید نتایج را در عرض 14-15 روز پس از درمان مشاهده کنید و اثر آن در برخی موارد بین چهار ماه تا بیش از یک سال باقی می ماند. اگرچه تزریق بوتاکس برای کنترل تعریق توسط FDA فقط برای زیر بغل تایید شده است.

با این حال، تحقیقات هنوز ادامه دارد که آیا چنین تزریق‌هایی می‌توانند به کنترل تعریق در سایر قسمت‌های بدن مانند دست‌ها، صورت، سر یا پاها کمک کنند.


مکانیسم بوتاکس زیر بغل

نوروتوکسین های موجود در تزریق بوتاکس به کنترل عملکردها و ساختار سیستم عصبی شما کمک می کند. به عبارت دیگر، می تواند به تغییر عملکرد انتقال دهنده های عصبی مربوطه که مسئول تعریق بیش از حد هستند کمک کند.

تزریق بوتاکس توانایی مسدود کردن انتقال دهنده های عصبی را دارد که به غدد عرق شما هشدار می دهند تا فعال شوند، در نتیجه تعریق بیش از حد در ناحیه تحت درمان را کاهش و کنترل می کند.

اکنون، ممکن است در مورد هزینه چنین درمان هایی تعجب کنید. خوب، بوتاکس فقط باید از مکان های تایید شده انجام شود، زیرا در غیر این صورت فرآیند ممکن است مخاطره آمیز باشد. یک متخصص پزشکی با تجربه بهترین قاضی در مورد نسبت و دوز تزریق بوتاکس خواهد بود. تزریق باید هر 4 تا 12 ماه (بسته به شرایط شما) تکرار شود. بنابراین، این یک روند مداوم است.

کل فرآیند را می توان در عرض 10-15 دقیقه تکمیل کرد. پزشک متخصص ناحیه مورد نظر را با بی حسی موضعی یا یخ بی حس می کند تا به کاهش هر گونه ناراحتی یا درد کمک کند. سپس دوز کوچکی از بوتاکس را به صورت شبکه ای زیر پوست شما تزریق می کند، در حالی که محل های تزریق حدود 1-2 سانتی متر از یکدیگر فاصله دارند.

قبل از انجام فرآیند، ما قویاً به شما توصیه می کنیم که یک جلسه مشاوره با متخصص پزشکی داشته باشید که در آن باید سابقه پزشکی خود را درج کنید تا او بتواند درک بهتری از اینکه آیا می توانید این فرآیند را انجام دهید یا خیر. همچنین توصیه می شود 3-4 روز قبل از درمان اصلاح نکنید.

همچنین توصیه می شود حداقل تا 24 ساعت پس از درمان، ناحیه تحت درمان را ماساژ یا مالش ندهید. این تضمین می کند که سم به سایر قسمت های بدن سرایت نمی کند. در مورد بایدها و نبایدها پس از این درمان با پزشک خود با جزئیات صحبت کنید.


مزایای بوتاکس زیر بغل


علیرغم اینکه یک مفهوم نسبتاً جدید است، محبوبیت بوتاکس زیر بغل با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است، به دلیل مزایای متعددی که این فرآیند با خود به همراه دارد، که در میان آنها نکات زیر است.

    این بسیار موثر است که در گزارش IHHS مشهود است که می تواند تعریق بیش از حد را تا بیش از 80٪ کاهش دهد.
    این یک درمان غیر تهاجمی است که به دلیل خطرات کمتر و زمان بهبودی کوتاه، همیشه بر درمان های جراحی ترجیح داده می شود.
    لازم نیست بخش زیادی از زمان خود را به این فرآیند اختصاص دهید زیرا می توان آن را در عرض 10-15 دقیقه تکمیل کرد.
    این توسط منابع معتبر اصلی مانند FDA و IHHS تایید شده است.

معایب بوتاکس زیر بغل

بسیاری از افراد پس از تزریق بوتاکس عوارض جانبی خفیفی را تجربه می کنند. اینها ممکن است شامل آنافیلاکسی یا ضعف عضلانی باشد. اگرچه آنها نگران کننده نیستند، اما اگر به مدت 2 تا 3 روز به مصرف آنها ادامه دهید، قطعاً باید به پزشک خود مراجعه کنید.


علاوه بر این، همانطور که در بالا توضیح دادیم، هزینه بالای این فرآیند را نمی توان نادیده گرفت. علاوه بر این، پاسخ دائمی نیست و باید هر چند ماه یکبار روی آن سرمایه گذاری کنید.

اکنون، بیمه ممکن است بسته به موقعیت مکانی شما، بوتاکس زیر بغل را پوشش دهد یا خیر. و حتی در آن صورت، تنها در صورتی این کار را انجام می دهند که بتوانید به آنها ثابت کنید که هیچ درمان جایگزینی در دسترس نیست.


نتیجه


در طول فرآیند مشاوره در مورد سابقه پزشکی خود کاملاً شفاف باشید. این شامل این است که پزشک خود را از همه چیز مطلع کنید، از حوادث بزرگ گرفته تا آلرژی های جزئی و داروهای خود.

جنبه غیر تهاجمی، سریع و بسیار موثر مرتبط با بوتاکس زیر بغل، آن را به درمانی مطلوب تبدیل می کند. با این حال، هزینه و عوارض جانبی (که می تواند ذهنی باشد) نیز باید در نظر گرفته شود.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد