بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس دیسپورت زئومین نورونوکس مصپورت دیستون Dysport Xeomin Neuronox Masport Dyston / دکتر کاظم محقق 44219771-021
بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس دیسپورت زئومین نورونوکس مصپورت دیستون Dysport Xeomin Neuronox Masport Dyston / دکتر کاظم محقق 44219771-021

آیا می توان برای زیر چشم از بوتاکس استفاده کرد؟


 


تزریق بوتاکس می تواند خطوط و چین و چروک اطراف چشم و دهان را از بین ببرد. ولی آیا این دارو همچنین می تواند حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم را کاهش دهد؟

سم بوتولینوم ، که معمولاً بوتاکس نامیده می شود ، دارویی است که باعث کاهش انقباض عضلات ایجاد کننده چین و چروک ها می شود.

بوتاکس به طور موقت باعث کاهش این چین و چروک ها می شود:

 بین ابروها

 پیشانی

 کناره های چشم

 اطراف دهان

با این حال ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از بوتاکس را زیر چشم برای اهداف زیبایی تایید نکرده است و تحقیقات اندکی به اثربخشی یا عوارض جانبی آن برای این هدف پرداخته است.

در این مقاله به آنچه در حال حاضر در مورد استفاده از بوتاکس در زیر چشم ها می دانیم ، از جمله عوارض جانبی احتمالی و گزینه های دیگر این روش می پردازیم.

 

بوتاکس چگونه کار می کند؟

از تزریق بوتاکس برای کاهش چین و چروک های پوست استفاده می شود.

ویال های بوتاکس حاوی سه ماده اصلی است: سم بوتولینوم نوع A ، آلبومین انسانی و کلرید سدیم. ماده فعالی که بیشترین تأثیر را دارد سم بوتولینوم A است.

بوتاکس هنگام تزریق به عضلات ، ایمپالس های عصبی که باعث انقباض عضله مربوطه می شود را مهار می کند. ماهیچه نمی تواند حرکت کند و این باعث کاهش چین و چروک می شود.

بوتاکس فقط در مناطقی از صورت که حرکت می کند می تواند چین و چروک ها را کاهش دهد. پزشکان معمولاً از آن در خطوط اخم بین ابروها ، به نام های خط های گلابلا و همچنین در خطوط افقی پیشانی  و پنجه کلاغی های کنار چشم ها استفاده می کنند.

بوتاکس یک راه حل دائمی برای چین و چروک ها نیست. در طی 3-6 ماه ، مهارایمپالس های عصبی متوقف می شود و عضلات شروع به انقباض می کنند. برای تداوم نتایج ، فرد نیاز به تزریقات بیشتری دارد.

بوتاکس همچنین به عنوان درمانی برای برخی از شرایط پزشکی از میگرن گرفته تا مثانه بیش فعال ظاهر خود را نشان داده است.

 

بوتاکس زیر چشم چقدر مؤثر است؟

تزریق بوتاکس برای درمان کیسه یا حلقه های تیره زیر چشم یک استفاده تایید نشده در ایالات متحده است و FDA (سازمان غذا و داروی امریکا)آن را تأیید نکرده است.

به همین دلیل ، محققان مطالعات کمی در مورد این استفاده انجام داده اند ، و پزشکان مطمئن نیستند که چقدر ممکن است موثر باشد.

یک مطالعه در سال 2003 به این نتیجه رسید که تزریق بوتاکس در زیر و اطراف چشم می تواند ظاهر چین و چروک در این مناطق را کاهش دهد. نوزده شرکت کننده زن بوتاکس را تزریق کردند. افرادی که تزریق بوتاکس را در پلک تحتانی و ناحیه پنجه کلاغی داشتند ، بیشتر از افرادی که تزریق را فقط در پلکهای تحتانی خود دریافت کرده بودند ، نتایج مثبت داشتند.

این نتایج نشان می دهد که تزریق بوتاکس می تواند باعث شود که پلک تحتانی پرتر و برجسته تر به نظر برسد و به کاهش چین و چروک و خطوط آن ناحیه کمک می کند.

محققان همچنین اثرات مقادیر مختلف بوتاکس را در پلک تحتانی اندازه گیری کردند. بیماران هنگام دریافت 8 واحد بوتاکس بیشتربن نتایج را تجربه کردند ، اما شدیدترین عوارض جانبی را نیز داشتند.

 

هزینه

هزینه های بوتاکس بسته به اینکه چه کسی تزریق را ارائه می دهد ، متفاوت است. علاوه بر این، بسته به برند و میزان داروی مصرفی، منطقه جغرافیایی مرکز ارائه دهنده خدمت هم در تعیین میزان هزینه دخیل است.

طبق اعلام انجمن جراحی زیبایی آمریکا ، متوسط ​​قیمت تزریق بوتاکس از 200 دلار تا 1400 دلار در آمریکا متغیر است و بستگی به موقعیت جغرافیایی کلینیک هم دارد. در ایران هزینه های بوتاکس حدودا یک دهم میزان های ذکر در ایالات متحده است.

قبل از درخواست تزریق بوتاکس ، شخص می تواند تخمین قیمت را بخواهد. پزشک همچنین می تواند یک ارزیابی منطقی درباره نحوه استفاده از بوتاکس و مدت زمان تزریق ها به شما بدهد.

 

اثرات جانبی

از آنجا که FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) بوتاکس را برای تزریق زیر چشم تأیید نکرده است ، یک تحقیق کامل درباره ایمنی جهت این استفاده وجود ندارد.

این ناحیه ظریف است و خطرات تزریق بوتاکس به دور چشم شامل موارد زیر است:

 مشکل در بستن چشم ها

 افتادگی چشم

 بی حسی چشم

 تورم پلک پایین

در زیر برخی از عوارض جانبی شناخته شده دیگر بوتاکس آورده شده است:

خون ریزی

 کبودی

سرگیجه

 غش کردن

 درد در محل تزریق

قرمزی

افرادی که شرایط مزمن خاصی دارند نباید تزریق بوتاکس را دریافت کنند. این شرایط شامل اسکلروز جانبی آمیوتروفیک است که معمولاً بیماری لو گریگ نامیده می شود ، همچنین میاستنی گراویس و سندرم لامبرت ایتون را هم شامل می شود.

 

گزینه های جایگزین

خواب کافی ممکن است به جلوگیری از چروک شدن زیر چشم یا حلقه تیره زیر چشم کمک کند.

درمان های خانگی و سایر داروهای تزریقی می توانند به عنوان جایگزینی برای بوتاکس در زیر چشم باشند.

مهم است که اثر دلخواهتان را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال ، تکنیک هایی که باعث کاهش چین و چروک زیر چشم می شوند  می توانند بسیار متفاوت از روش هایی باشند که حلقه های تیره را روشن می کنند.

ابتدا فرد باید عادتهای روزانه خود را مورد توجه قرار دهد تا مشخص شود که آیا ممکن است این عادات در ایجاد کیسه ها و چین و چروک های زیر چشم نقش داشته باشند. استراتژی های زیر ممکن است کمک کننده باشد:

 خواب کافی ، که معمولاً برای هر شب 7 یا 8 ساعت تخمین زده می شود

 درمان آلرژی های فصلی که باعث ایجاد چروک چشم می شود با داروهای بدون نسخه مانند آنتی هیستامین ها درمان می شود

 خودداری از سیگار کشیدن

 اجتناب از سدیم (نمک) اضافی در رژیم غذایی ، که می تواند باعث شود احتباس آب در بدن ایجاد شود و منجر به ایجاد پوستی پر مایع و پفی آلود گردد.

 خوابیدن با سر کمی بلند ، تا از جمع شدن مایعات در زیر چشم جلوگیری شود

 از قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد خودداری کنید و همیشه در هوای آفتابی از ضد آفتاب استفاده کنید

برخی از مواد آرایشی می توانند به نرم و صاف کردن پوست زیر چشم کمک کنند. به عنوان مثال ، اگر پف چشم مایه نگرانی ست ، فرد می تواند سعی کند از کرم های دور چشم که حاوی کافئین است استفاده کند. تولید کنندگان کافئین را اضافه می کنند زیرا این امر می تواند به سفت شدن پوست و کاهش پف چشم کمک کند. اگر حلقه های سیاه، دغدغه است ، ممکن است کرم هایی که بطور اختصاصی برای این هدف برای ناحیه زیر چشم ساخته شده اند کمک کنند.

برخی افراد از فیلرها برای اضافه کردن حجم به ناحیه زیر چشم استفاده می کنند. این شامل تزریق موادی است که می تواند ظاهر چین و چروک و سایه های تیره روی صورت را کاهش دهد.

درمان با لیزر گزینه دیگری است. این روش درمانی باعث تحریک رشد کلاژن در پوست می شود و باعث می شود پوست محکم تر به نظر برسد. با این حال ، درمان با لیزر می تواند بسیار گران باشد.

 

چشم انداز

تزریق بوتاکس زیر چشم یک مورد مصرف تایید شده نیست. بوتاکس برای کاهش ظاهر چین و چروک در مناطقی که حرکت عضلات قابل توجهی وجود دارد ، در نظر گرفته می شود. ممکن است تزریق بوتاکس زیر چشم تاثیرش از نواحی دیگر مثلا ناحیه پیشانی کمتر باشد.

قبل از تزریق بوتاکس در زیر چشم، فرد باید در مورد درمان ، خطرات و فواید آن با پزشک خود صحبت کند.

دکتر خوب برای بوتاکس


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد